Spacer po lesie

Po długim spacerze w lesie, doszłam do wniosku, że kolejny post na blogu, będzie właśnie o lesie i spacerowaniu.
Każdy kto cierpi na napięcia emocjonalne, doświadcza wiele stresu w ciągu dnia, przebywa w stresującym środowisku lub pracy, powinien docenić dobroczynny wpływ natury.
Spacer po lesie, łące lub w parku koi nerwy, uspokaja,  wycisza ale także inspiruje i dodaje energii, chęci do życia oraz przede wszystkim uzdrawia ciało, umysł i duszę.
W jednym z pierwszych postów pisałam właśnie o ładowaniu baterii poprzez aktywność fizyczną. —> KLIK! —> http://www.projektujeteraz.pl/wszystko-jest-latwiejsze-gdy-mamy-duzo-energii-zyciowej-czyli-ladowanie-baterii/
Zachęcam Cię do zapoznania się z treścią tego wpisu.

przytulanie drzewa

Uwielbiam spacery

 
“Spacer jest najlepszym lekiem człowieka”
Hipokrates

Spaceruję bardzo często.
Obserwuję jak pozytywny wpływ ma na mnie przebywanie na świeżym powietrzu.
Spacer pozwala odświeżyć mój umysł, napełnia go spokojem, co pozwala wyciszyć myśli.
Spacer i Las to dla mnie najlepszy terapeuta na każdy problem.
Natura jest moją miłością. Kontakt z naturą napełnia mnie chęcią do życia.

Jak spacer wpływa na zdrowie?

Zgodnie z informacjami i artykułami, oczywiście jak i z własnym doświadczeniem wnioskuję, że spacer to samo zdrowie.
Wpływa bardzo pozytywnie nie tylko na zdrowie psychiczne, ale także na zdrowie fizyczne.
Myślę, że większość z nas jest tego świadoma , jednak często zapominamy o tym na co dzień, przez co rzadko spacerujemy.

Pomimo, że odczuwam jak spacer na mnie działa oraz jak się czuję podczas spaceru, a także po nim. To wcześniej nie miałam pojęcia, że spacer chroni serce i chroni przed cukrzycą oraz rakiem piersi.
Jednak zawsze w jakimś stopniu byłam świadoma faktu, że wydłuża życie, poprawia jakość snu, koncentrację, ułatwia myślenie i poprawia kreatywność. A także podnosi odporność organizmu na choroby.

Zapewnij sobie codzienny ruch

Każdy z nas preferuję inną aktywność fizyczną.
Gorzej jest w sytuacji, gdy nie podejmujemy się żadnemu wysiłkowi fizycznemu.
Gdyż jak wiadomo “ruch to zdrowie”.
Tak więc aby organizm był sprawy, w dobrej formie oraz w nienagannym zdrowiu-musi być codziennie w ruchu. Jak donoszą różne źródła, powinniśmy ruszać się przynajmniej 30 minut dziennie.
Spacer może okazać się idealną opcją tak na prawdę dla każdego. Ponieważ, nie wszyscy kochają bieganie, jazdę na rowerze, pływanie czy jogę.
Dlatego jeżeli nie chcesz zmuszać się do takiego wysiłku, warto byłoby chociaż pójść na przyjemny spacer. Idealna forma aktywności dla każdego i w każdym wieku! Spacer nie wymaga specjalnego przygotowania oraz akcesoriów , tak na prawdę potrzebne są tylko wygodne buty i odpowiednia do pogody odzież.

Spacer i jego wpływ na mózg

Badania naukowe pozwoliły udowodnić, że przynajmniej godzinny spacer w otoczeniu przyrody może korzystnie wpływać na funkcję poznawcze mózgu. Dobrym przykładem jest praca znanego neurologa Jose Angel Obeso, która pomogła mu dostrzec jakie oddziaływanie i wpływ na ma właśnie terapia w postaci spaceru na ludzi chorujących między innymi na depresję.
Dowodem także mogą być między innymi badania, które niejednokrotnie pokazywały jak wysoki jest poziom kortyzolu (czyli hormonu stresu) wśród ludzi mieszkających w mieście, w porównaniu z poziomem kortyzolu u osób zamieszkujących tereny poza miastem. Może mieć na to wpływ fakt, że miasta są ubogie w zieleń, w którą właśnie obfitują tereny poza miejskie. Jak i dzisiejszy tryb życia, który często bywa ubogi w aktywność fizyczną, podczas gdy spacer sprowadza się do chodzenia po galerii.
Ludzie żyjący w dużych miastach są bardziej narażeni na stres, niepokój czy nawet zaburzenia psychiczne pod postacią depresji.

Wniosek, jest tylko jeden

Podsumowując, wniosek jest taki, że przebywanie na świeżym powietrzu i ruch pod postacią spaceru niesie za sobą wiele korzyści dla zdrowia fizycznego ale także psychicznego.
Warto poświęcić chociażby 30 minut dziennie na spacer.
Bo na pewno będzie to miało dobry wpływ na nasze życie.

Nie wiesz co zrobić? Idź przewietrzyć myśli. Idź na spacer.